Телефон за поръчка:  
359-8966-219-77

Безплатна доставка над 150 лв.

Меню
Меню
Meal Prep или Предварително приготвяне на храна

26.03.2022 21:15:31

Meal Prep или Предварително приготвяне на храна

Какво е предимството на предварителното приготвяне на храна (Meal Prep или Meal Preparation) и защо е ключово за правилното хранене и успеха му?

Предварителното приготвяне на храната е много важно за успеха и дисциплината, когато започвате или искате да се придържате към определен режим. Това се отнася за всеки един режим, който има научна основа и място в съвременната диетологична практика, но повече от всичко, важи за Зоната. Защо това е така?

Има няколко основни причини и тук ще се спрем на всяка една поотделно.

  1. Липса на време

В нашето съвремие е трудно да си представим, че можем да отделим достатъчно време за това да приготвяме храната си предварително и още по-малко – да я носим със себе си на работа или когато сме извън дома. Но това е отправната точка (настройката), от която трябва да започнете. Ако всеки друг алтернативен режим, било то доказан или поредната чудотворна диета, се основават на изключването на определени групи храни, пълен глад или придържане само към няколко храни, то случая със здравословното хранене и Зоната не е такъв. Представете си, че сте на плодова диета или пък такава, която изисква само чай, кафе, плодови сокове и солети, които бихте могли да ядете, когато пожелаете (или най-често, когато усетите глад). Тогава не бихте имали проблем да се храните така и на работното си място. Друг е въпросът, дали това би ви се отразява добре и бихте ли имали нужната ви енергия и трудоспособност. Със Зоната, трябва да съобразявате наличността и баланса на всички макронутриенти, които не винаги можете да намерите в бюфета или близкия ресторант за бързо хранене, а на всичко отгоре, трябва и да се храните и в определено време. Само това би накарало повечето от вас, които не познават Зоната, да се откажат още преди да са започнали. Но защо тази първоначална представа е погрешна? Спомнете си продуктивността и свободното време идват от добрата организация. Така, ако знаете какво правите и как да го направите, вие ще освободите съзнанието си от едно голямо бреме – това да мислите кога и какво да ядете. В повечето случаи, ако не сте планирали храната си през деня, риска да се изкушите и да посегнете към нещо, което не е добро за вас е много голям.

  1. Изисква се известна дисциплина

Всички знаем, че нищо не се получава лесно или готово и, че за да постигнем известен или голям успех в нещо, е нужно да положим съответните усилия. Всичко, от което очаквате добър и продуктивен резултат, изисква известно усилие. Т.е., вие трябва да имате нагласата и решимостта да направите някои промени в ежедневието и живота си като цяло. И предварителното приготвяне на храната не само ще ви улесни и освободи време, но ще ви позволи да свикнете и навлезете много по-лесно в Зоната.

  1. Гаранция за успех и максимална точност

Предварително приготвената и разчетена храна за вашите нужди, елиминира грешките и отклоненията, които могат да възникнат, ако правите всичко „в крачка“. Тава важи особено за (но не само) стартиращите Зоната, като ще им позволи да свикнат с периодичното и редовно хранене и с времето (до две-три седмици) да си изградят навици и представа за метода. Тези от вас, които от години се хранят по Зоната, могат да смятат себе си вече за напреднали и малко или повече – за специалисти, които имат познания и опит и могат лесно да сглобят Зоново чиния от всичко. Но дори и за тях, предварителното приготвяне на храната ще спести време и усилия.

  1. Положените усилия ще се възнаградят

Ако вие вече сте решили да започнете да се храните по Зоната, значи сте готови да положите известни усилия. Самата промяна в живото ви би била достатъчен стрес, а ако трябва да мислите и как да сглобите менюто „в крачка“ – става още по-сложно. За това, ние ви препоръчваме да облекчите себе си значително, като отделите един или два следобеда от седмицата и приготвите основните си хранения за следващите дни. Това ще ви донесе неописуемо облекчение и ще ви позволи да не мислите повече за храната. Тук е добре да споменем и това, че някои от вас може да не са съгласни да се хранят прекалено еднообразно (което е частичен недостатък на предварително приготвената храна, тъй като обикновено основните храни се повтарят) и биха предпочели да имат по-голямо разнообразие в менюто си. Решението на този проблем е, че, ако или когато ви се прияде нещо по-различно, можете да го балансирате на място и пак да имате разнообразна храна. Но останалото ви време ще е подсигурено. Така, както сте го приготвили – с храна, която харесвате и според вашите предпочитания.

  1. Редовност на храненията

Редовните хранения са основен принцип на Зоната. С тяхна помощ поддържате нивата на кръвната захар стабилни и регулирате баланса на хормоните си. Така с времето, тялото ви ще свикне, че не е необходимо да се презапасява и към него постъпват редовно хранителни вещества. Сега е момента да сложите край на порочната практика със целодневното гладуване и обилните до пръсване вечери.

  1. Не оставяйте нещата на случайността

Когато сте подготвени с предварителните храни за деня, вие сте спокойни и знаете, че поне обяда ви е подсигурен. Пригответе храната така, че да е според вашите нужди за хранителни блокове и вашия вкус. Разпределете нуждата си от храна също според ежедневието си. Така например, ако закусвате вкъщи, можете да вземете със себе си една междинна закуска от ЕнерЗона за 10:00 ч., балансиран обяд по ваш вкус за 13:00 ч., който предварително сте приготвили и още една междинна закуска от ЕнерЗона или приготвен от вас балансиран десет за 16:30 ч. Вечерята може да приготвите със семейството си и да се насладите на нещо любимо за всички. По този начин, ще имате да приготвите само обедите, което значително улеснява вашата работа.

Ако имате нужда от съвет, можете да използвате нашия 7-дневен хранителен план тук: 7 дни в Зоната: Рецепти за една седмица в Зоната (enerzona.bg)

 

И накрая, не забравяйте, че Зоната е крайно толерантен режим, който може (и трябва) да се индивидуализира според нуждите ви. Ако не обичате пиле с ориз, не е необходимо да го ядете. Смете протеиновия и въглехидратния източник с такъв, които обичате. Разпределете чинията така, че да има протеин колкото дланта ви, останалото да са зеленчуци и плодове и малко полезни мазнини. Скорбялните източници не са изключени, но е добре да бъдат ограничени и естествени (непреработени). Приема на омега 3 и полифеноли е част от Зоната, за постигане на максимални противовъзпалителни ползи.

За помощ, използвайте таблицата с блокове на Зоната: Хранителни блокове в диета Зоната - EnerZona

 

Д-р Слав Димитров

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

Meal Prep или Предварително приготвяне на храна

Meal Prep или Предварително приготвяне на храна

Какво е предимството на предварителното приготвяне на храна (Meal Prep или Meal Preparation) и защо е ключово за правилното хранене и успеха му Предварит Какво е предимството на предварителното приготвяне на храна (Meal Prep или Meal Preparation) и защо е ключово за правилното хранене и успеха му Предварит 2022-03-26T21:29:34+02:00 Meal Prep или Предварително приготвяне на храна

<p><strong>Какво е предимството на предварителното приготвяне на храна (Meal Prep или Meal Preparation) и защо е ключово за правилното хранене и успеха му?</strong></p> <p><span>Предварителното приготвяне на храната е много важно за успеха и дисциплината, когато започвате или искате да се придържате към определен режим. Това се отнася за всеки един режим, който има научна основа и място в съвременната диетологична практика, но повече от всичко, важи за Зоната. Защо това е така?</span></p> <p><span>Има няколко основни причини и тук ще се спрем на всяка една поотделно. </span></p> <ol> <li><strong>Липса на време</strong></li> </ol> <p><span>В нашето съвремие е трудно да си представим, че можем да отделим достатъчно време за това да приготвяме храната си предварително и още по-малко &ndash; да я носим със себе си на работа или когато сме извън дома. Но това е отправната точка (настройката), от която трябва да започнете. Ако всеки друг алтернативен режим, било то доказан или поредната чудотворна диета, се основават на изключването на определени групи храни, пълен глад или придържане само към няколко храни, то случая със здравословното хранене и Зоната не е такъв. Представете си, че сте на плодова диета или пък такава, която изисква само чай, кафе, плодови сокове и солети, които бихте могли да ядете, когато пожелаете (или най-често, когато усетите глад). Тогава не бихте имали проблем да се храните така и на работното си място. Друг е въпросът, дали това би ви се отразява добре и бихте ли имали нужната ви енергия и трудоспособност. Със Зоната, трябва да съобразявате наличността и баланса на всички макронутриенти, които не винаги можете да намерите в бюфета или близкия ресторант за бързо хранене, а на всичко отгоре, трябва и да се храните и в определено време. Само това би накарало повечето от вас, които не познават Зоната, да се откажат още преди да са започнали. Но защо тази първоначална представа е погрешна? Спомнете си продуктивността и свободното време идват от добрата организация. Така, ако знаете какво правите и как да го направите, вие ще освободите съзнанието си от едно голямо бреме &ndash; това да мислите кога и какво да ядете. В повечето случаи, ако не сте планирали храната си през деня, риска да се изкушите и да посегнете към нещо, което не е добро за вас е много голям. </span></p> <ol start="2"> <li><strong>Изисква се известна дисциплина</strong></li> </ol> <p><span>Всички знаем, че нищо не се получава лесно или готово и, че за да постигнем известен или голям успех в нещо, е нужно да положим съответните усилия. Всичко, от което очаквате добър и продуктивен резултат, изисква известно усилие. Т.е., вие трябва да имате нагласата и решимостта да направите някои промени в ежедневието и живота си като цяло. И предварителното приготвяне на храната не само ще ви улесни и освободи време, но ще ви позволи да свикнете и навлезете много по-лесно в Зоната.</span></p> <ol start="3"> <li><strong>Гаранция за успех и максимална точност</strong></li> </ol> <p><span>Предварително приготвената и разчетена храна за вашите нужди, елиминира грешките и отклоненията, които могат да възникнат, ако правите всичко &bdquo;в крачка&ldquo;. Тава важи особено за (но не само) стартиращите Зоната, като ще им позволи да свикнат с периодичното и редовно хранене и с времето (до две-три седмици) да си изградят навици и представа за метода. Тези от вас, които от години се хранят по Зоната, могат да смятат себе си вече за напреднали и малко или повече &ndash; за специалисти, които имат познания и опит и могат лесно да сглобят Зоново чиния от всичко. Но дори и за тях, предварителното приготвяне на храната ще спести време и усилия.</span></p> <ol start="4"> <li><strong>Положените усилия ще се възнаградят</strong></li> </ol> <p><span>Ако вие вече сте решили да започнете да се храните по Зоната, значи сте готови да положите известни усилия. Самата промяна в живото ви би била достатъчен стрес, а ако трябва да мислите и как да сглобите менюто &bdquo;в крачка&ldquo; &ndash; става още по-сложно. За това, ние ви препоръчваме да облекчите себе си значително, като отделите един или два следобеда от седмицата и приготвите основните си хранения за следващите дни. Това ще ви донесе неописуемо облекчение и ще ви позволи да не мислите повече за храната. Тук е добре да споменем и това, че някои от вас може да не са съгласни да се хранят прекалено еднообразно (което е частичен недостатък на предварително приготвената храна, тъй като обикновено основните храни се повтарят) и биха предпочели да имат по-голямо разнообразие в менюто си. Решението на този проблем е, че, ако или когато ви се прияде нещо по-различно, можете да го балансирате на място и пак да имате разнообразна храна. Но останалото ви време ще е подсигурено. Така, както сте го приготвили &ndash; с храна, която харесвате и според вашите предпочитания.</span></p> <ol start="5"> <li><strong>Редовност на храненията</strong></li> </ol> <p><span>Редовните хранения са основен принцип на Зоната. С тяхна помощ поддържате нивата на кръвната захар стабилни и регулирате баланса на хормоните си. Така с времето, тялото ви ще свикне, че не е необходимо да се презапасява и към него постъпват редовно хранителни вещества. Сега е момента да сложите край на порочната практика със целодневното гладуване и обилните до пръсване вечери.</span></p> <ol start="6"> <li><strong>Не оставяйте нещата на случайността</strong></li> </ol> <p><span>Когато сте подготвени с предварителните храни за деня, вие сте спокойни и знаете, че поне обяда ви е подсигурен. Пригответе храната така, че да е според вашите нужди за хранителни блокове и вашия вкус. Разпределете нуждата си от храна също според ежедневието си. Така например, ако закусвате вкъщи, можете да вземете със себе си една междинна закуска от ЕнерЗона за 10:00 ч., балансиран обяд по ваш вкус за 13:00 ч., който предварително сте приготвили и още една междинна закуска от ЕнерЗона или приготвен от вас балансиран десет за 16:30 ч. Вечерята може да приготвите със семейството си и да се насладите на нещо любимо за всички. По този начин, ще имате да приготвите само обедите, което значително улеснява вашата работа.</span></p> <p><span>Ако имате нужда от съвет, можете да използвате нашия 7-дневен хранителен план тук: <a href="https://www.enerzona.bg/article/7-dni-v-zonata">7 дни в Зоната: Рецепти за една седмица в Зоната (enerzona.bg)</a></span></p> <p><span>&nbsp;</span></p> <p><span>И накрая, не забравяйте, че Зоната е крайно толерантен режим, който може (и трябва) да се индивидуализира според нуждите ви. Ако не обичате пиле с ориз, не е необходимо да го ядете. Смете протеиновия и въглехидратния източник с такъв, които обичате. Разпределете чинията така, че да има протеин колкото дланта ви, останалото да са зеленчуци и плодове и малко полезни мазнини. Скорбялните източници не са изключени, но е добре да бъдат ограничени и естествени (непреработени). Приема на омега 3 и полифеноли е част от Зоната, за постигане на максимални противовъзпалителни ползи.</span></p> <p><span>За помощ, използвайте таблицата с блокове на Зоната: <a href="https://www.enerzona.bg/article/hranitelni-blokove-v-dieta-zonata">Хранителни блокове в диета Зоната - EnerZona</a></span></p> <p><span>&nbsp;</span></p> <p><span>Д-р Слав Димитров </span></p>

Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки