Телефон за бърза поръчка: +359 89 66 219 77                                 Безплатна доставка при поръчки над 150 лв.

Всички категории

Важността на първото хранене за деня: закуската. 3 добри причини да не го пропускате

Важността на първото хранене за деня: закуската. 3 добри причини да не го пропускате

Днес животът е повече забързан, отколкото динамичен. Винаги бързаме. И когато не сме вече будни, предпочитаме да отделим още няколко минути в леглото, за да си наваксаме за недоспиването, което сме натрупали през предходните дни. Резултатът е, че почти със сигурност, веднъж вече станали, най-вероятно ще закъснем и с риск да пропуснем закуската или да я намалим до минимум, излитаме от вкъщи.

Така, че ето какво трябва да знаете за закуската и няколко съвета, за да я направите пълноценна, вкусна и практична.

1. Закуската трябва да се консумира в рамките на един час след събуждането. В тези шестдесет минути всъщност кръвната захар има тенденция да спада допълнително и тялото, за да поддържа стабилно нивото и възможно най-дълго, започва да изчерпва чернодробния гликоген. Това е истински склад от микроскопични глюкозни гранули, прикрепени една към друга и съхранявани в черния ни дроб. Това всъщност са запасите, който тялото ни използва в моменти на глад. Като например по време на нощен сън. По този начин тези резерви биват неизбежно намалявани. Ето защо е от съществено значение да ги възстановите, преди да се впуснете в ежедневните си дейности, ако искаме нещата ни да се получават и да се чувстваме добре. В противен случай рискуваме да усетим намаляване на умствената ефективност и неистово желание за храна по някое време, което ще ни връхлети някъде посредата между сутринта и ранния предиобяд. В такъв момент няма да ни е до правилен избор на храни, а инстинктивно ще се насочим към най- вкусно изглеждащата и засищаща храна, която по принцип, не отговаря точно на стандартите за здравословна храна.

2. Следователно пропускането на закуска или прекаленото забавяне на приема и ще активира току-що описаните процеси. Всичко, което ще чувстваме в такива сутрини ще бъде усещане за „празно“ в стомаха и оттам скорошно чувството на глад, което ще стане все по-нетърпимо, ако не бъде приета храна в най-скоро време. Проблемът е, че чувството за глад изглежда е първият виновник за риска от увеличаване на мастната маса и за трудността при нейното намаляване.

3. С други думи, става ясно, че пропускането на закуска ще доведе до по-лесно натрупване на мастна маса, по-трудно свалпне на килограми, инстинктивно търсене на храни, богати на захари и плътни на калории през деня и, не на последно място, непрекъснато менящо се настроение и умствена яснота. По този начин ще преминем от моменти на почти еуфория към моменти на „спад“, тоест на намалена умствена ефективност, сънливост, „празен стомах“ и нервност и това са само част от ефектите.

Ето защо, ако нашето желание е да посрещнем деня с оптимални нива на енергия, позитивност и да поддържаме физическата си форма (или да я достигнем, ако сме били в период, посветен на отслабването), е важно да консумираме закуска по балансиран начин. Всеки ден.

Как да си направим закуска: допълнителен съвет

Независимо дали е сладка или солена, това е въпрос на избор. Вкусът не дава индикации за вида на включените макронутриенти. Изборът на храна с източник на протеин обаче ще бъде от основно значение. Не защото последното е по-важно от храната, която осигурява въглехидрати, а просто защото често пренебрегваме приема на това хранително вещество в количество, подходящо за нашите нужди ни и дори напротив, надхвърляме храната, която осигурява въглехидрати, като по този начин обикновено структурираме първото си хранене за деня.

Като лесен и практичен съвет, можете да добавите мляко или растителни протеини на прах към млякото, водата, киселото мляко например или да изберете храни като мюсли или бисквити, които са предварително балансирани в точното съотношение. С брашно, което се разгражда бавно или със съставки, които вече са подбрани така, че да имат достатъчно протеини, като същевременно са предназначени точно за това хранене. Също така е добре да знаете, че за по-нетърпеливите има балансирани барове, които могат да заменят закуската, когато липсва време да я консумирате спокойно. Стратегии, които ще направят закуската по-бърза и пълноценна в пълно съответствие с вкуса ви.

Куратор: д-р Елена Касираги - Equipe Enervit

Редактор: д-р Слав Димитров - Unica Healthcare Ltd.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

Важността на първото хранене за деня: закуската. 3 добри причини да не го пропускате

Важността на първото хранене за деня: закуската. 3 добри причини да не го пропус

Днес животът е повече забързан, отколкото динамичен. Винаги бързаме. И когато не сме вече будни, предпочитаме да отделим още няколко минути в леглото, за Днес животът е повече забързан, отколкото динамичен. Винаги бързаме. И когато не сме вече будни, предпочитаме да отделим още няколко минути в леглото, за 2020-11-18T09:57:02+02:00 Важността на първото хранене за деня: закуската. 3 добри причини да не го пропускате

<p></p> <p><em>Днес животът е повече забързан, отколкото динамичен. Винаги бързаме. И когато не сме вече будни, предпочитаме да отделим още няколко минути в леглото, за да си наваксаме за недоспиването, което сме натрупали през предходните дни. Резултатът е, че почти със сигурност, веднъж вече станали, най-вероятно ще закъснем и с риск да пропуснем закуската или да я намалим до минимум, излитаме от вкъщи.</em></p> <p><strong>Така, че ето какво трябва да знаете за закуската и няколко съвета, за да я направите пълноценна, вкусна и практична.</strong></p> <p>1. Закуската трябва да се консумира в рамките на един час след събуждането. В тези шестдесет минути всъщност кръвната захар има тенденция да спада допълнително и тялото, за да поддържа стабилно нивото и възможно най-дълго, започва да изчерпва чернодробния гликоген. Това е истински склад от микроскопични глюкозни гранули, прикрепени една към друга и съхранявани в черния ни дроб. Това всъщност са запасите, който тялото ни използва в моменти на глад. Като например по време на нощен сън. По този начин тези резерви биват неизбежно намалявани. Ето защо е от съществено значение да ги възстановите, преди да се впуснете в ежедневните си дейности, ако искаме нещата ни да се получават и да се чувстваме добре. В противен случай рискуваме да усетим намаляване на умствената ефективност и неистово желание за храна по някое време, което ще ни връхлети някъде посредата между сутринта и ранния предиобяд. В такъв момент няма да ни е до правилен избор на храни, а инстинктивно ще се насочим към най- вкусно изглеждащата и засищаща храна, която по принцип, не отговаря точно на стандартите за здравословна храна.</p> <p>2. Следователно пропускането на закуска или прекаленото забавяне на приема и ще активира току-що описаните процеси. Всичко, което ще чувстваме в такива сутрини ще бъде усещане за &bdquo;празно&ldquo; в стомаха и оттам скорошно чувството на глад, което ще стане все по-нетърпимо, ако не бъде приета храна в най-скоро време. Проблемът е, че чувството за глад изглежда е първият виновник за риска от увеличаване на мастната маса и за трудността при нейното намаляване.</p> <p>3. С други думи, става ясно, че пропускането на закуска ще доведе до по-лесно натрупване на мастна маса, по-трудно свалпне на килограми, инстинктивно търсене на храни, богати на захари и плътни на калории през деня и, не на последно място, непрекъснато менящо се настроение и умствена яснота. По този начин ще преминем от моменти на почти еуфория към моменти на &bdquo;спад&ldquo;, тоест на намалена умствена ефективност, сънливост, &bdquo;празен стомах&ldquo; и нервност и това са само част от ефектите.</p> <p>Ето защо, ако нашето желание е да посрещнем деня с оптимални нива на енергия, позитивност и да поддържаме физическата си форма (или да я достигнем, ако сме били в период, посветен на отслабването), е важно да консумираме закуска по балансиран начин. Всеки ден.</p> <p><strong>Как да си направим закуска: допълнителен съвет</strong></p> <p>Независимо дали е сладка или солена, това е въпрос на избор. Вкусът не дава индикации за вида на включените макронутриенти. Изборът на храна с източник на протеин обаче ще бъде от основно значение. Не защото последното е по-важно от храната, която осигурява въглехидрати, а просто защото често пренебрегваме приема на това хранително вещество в количество, подходящо за нашите нужди ни и дори напротив, надхвърляме храната, която осигурява въглехидрати, като по този начин обикновено структурираме първото си хранене за деня.</p> <p>Като лесен и практичен съвет, можете да добавите мляко или растителни протеини на прах към млякото, водата, киселото мляко например или да изберете храни като мюсли или бисквити, които са предварително балансирани в точното съотношение. С брашно, което се разгражда бавно или със съставки, които вече са подбрани така, че да имат достатъчно протеини, като същевременно са предназначени точно за това хранене. Също така е добре да знаете, че за по-нетърпеливите има балансирани барове, които могат да заменят закуската, когато липсва време да я консумирате спокойно. Стратегии, които ще направят закуската по-бърза и пълноценна в пълно съответствие с вкуса ви.</p> <p></p> <p>Куратор: д-р Елена Касираги - Equipe Enervit</p> <p>Редактор: д-р Слав Димитров - Unica Healthcare Ltd.</p>

Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки